wtorek, 4 kwietnia 2017

Praca z młodym koniem ... etap 1 - "pieszczenie" ;-)


        Jak już pisałam wcześniej ( a może nie ;-) Mescal był koniem "surowym" ... jak to się mówi "przyjął siodło i wędzidło" a to już coś 👅

    Nigdy nie miałam możliwości pracy ani nawet przyglądaniu się "zajeżdżania" młodego konika , więc miała mi go układać właścicielka która "niby" dwa swoje sama układała.

        Umówiłyśmy się na określoną kwotę, koń w lutym miał być TYLKO pieszczony , marzec, kwiecień jej praca z koniem a początkiem maja obiecane miałam że dosiądę w stępie mojego rumaka 😀

Jako iż nie wykluczałam że kiedyś może kupię konia młodego i sama będę chciała go układać , poprosiłam "wiadomo kogo" żebym miała informację  o każdym treningu z Mescalem ponieważ chcę chociażby biernie się przyglądając , uczestniczyć w miarę dostępności czasu....

Więc  pieściliśmy ...
Był to dobry czas na oswajanie się konia z nami.
W stajni byłam prawie codziennie, dużo pracowaliśmy na lonży.
Jak szybko się okazało poprzednia właścicielka u której był ponad rok czasu , poświęcała mu chyba trochę czasu na trening ponieważ konik świetnie reagował na głos😛
ponadto bardzo szybko uczył się nowych " sztuczek".
Zdjęcie użytkownika Katarzyna Górka.   Super reagował na słowa stęp, kłus, galop, nie popędzany nawet bacikiem.
Jeśli koń tego nie umie trzeba odpowiednio łączyć ze sobą głos z pomocami ( w tym przypadku batem do lonżowania )
Pamiętajmy że bat nie służy do bicia !!!

Wystarczy że delikatnie dotkniemy zadu końskiego końcówką bata !
Generalnie jest tak że im wyżej podniesiemy rękę z batem tym koń powinien  reagować szybszym chodem.

Wielu doświadczonych "zajeżdżaczy" koni pukało się po głowie ... czemu nie zacząć pracy w siodle wcześniej ?  po co tak długi okres "pieszczenia"....
Z perspektywy czasu nie żałuję, co nie znaczy  że uważam to za konieczne i zawsze tak będę robić.
Duuużo wspólnych spacerów zaowocowało 💜  koń podobno jeśli się dobrze czuje w danym otoczeniu i ufa Ci to będzie się tarzał przy tobie a z czasem nawet kładł się przy Tobie.
❤💙💜💚💛💖💓♡💙💜💚💛💗💖❤💙💜💚💛💗💖❤💙💚💛💗💖❤💙💜💚Zdjęcie użytkownika Katarzyna Górka.Zdjęcie użytkownika Katarzyna Górka.
Jeśli znajdziecie jakieś błędy które nieświadomie popełniam w pracy z koniem to piszcie !
Ja też się dopiero uczę !
Nie korzystam z gotowych artykułów, opieram się tylko i wyłącznie na własnym doświadczeniu i własnych błędach. Jeśli będę przytaczać czyjeś teksty będę Was o tym informować !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz